warriormop.blogg.se

The paris opera normalcy forges
The paris opera normalcy forges












Uma elaboração analítica adicional utiliza a figura social do “cidadão normal”, na qual as conceções específicas de normalidade da polícia são condensadas e que serve como um limiar para a perceção de manifestantes desviantes. Enquanto meios explicativos, o estudo utiliza perspetivas da sociologia organizacional, bem como a distância cultural entre a polícia e os manifestantes (6). As classificações baseiam-se parcialmente na lei e parcialmente em atribuições subculturais particularistas e normativas de legitimidade que a polícia transfere para os seus esquemas interpretativos organizacionais, distinguindo entre legalidade/ilegalidade. Verificou-se que os padrões bipolares de classificação dos manifestantes são influentes. Além disso, são examinadas as categorizações formais (3) e informais (4) de manifestantes, bem como a perceção de indícios de ameaça na prática policial (5). Os resultados sugerem que os rótulos que descrevem a "contraparte policial" frequentemente expressam distância e oposição (1) e despolitizam as manifestações (2). Com base em discussões de grupo com a polícia de choque e entrevistas com policiais de alto escalão, seis domínios são analisados como dimensões de uma constelação de risco que contribui para o surgimento de uma imagem do manifestante como inimigo. O jornal investiga as perceções da polícia sobre os manifestantes. In this structure organisational and individual factors on the side of the police as well as their actual conflict experience at demonstrations converge.

the paris opera normalcy forges

Besides the implications for theory of democracy of the analysed clichés and enemy images the findings conclusively suggest that the distanced to hostile relationship between the police and some protesters does not merely represent a pedagogical or “practical” problem of the police, but is the expression of a certain conflict structure. This is further elaborated using the social figure of the “normal citizen”, in which specific police conceptions of normality are condensed and which serves as a threshold for the perception of deviant protesters. For explanatory means the study utilises perspectives of organisational sociology as well as the cultural distance between the police and the protesters (6). Classifications are partly based in the law and partly in particularistic and normative subcultural attributions of legitimacy which police transfer into their organisational interpretive schemata distinguishing between legality/illegality. Bipolar patterns of classification of protesters were found to be influential. Furthermore, formal (3) and informal (4) categorisations of protesters as well as the perception of indications of threat in policing practice (5) are examined.

the paris opera normalcy forges

The findings suggest that labels describing the “police counterpart” often express distance and opposition (1) and depoliticise demonstrations (2).

the paris opera normalcy forges the paris opera normalcy forges

Based on group discussions with riot police and interviews with high ranking officers, six domains are analysed as dimensions of a risk constellation contributing to the emergence of an enemy image of the protester. The paper investigates police perceptions of protesters.














The paris opera normalcy forges